Rad ADSL modema dosta zavisi od kućne instalacije, pogotovo kada se radi o većim brzinama. U ovom članku ćemo Vam predstaviti šemu fizičkog povezivanja ADSL modema/rutera.
PRAVLINO povezivanje ADSL modema
Slika govori sama za sebe, ali ajde da krenemo redom:
Telefonski kabal iz utičnice se uključuje u LINE na spliteru Na spliteru, na izlazu imamo dva priključka Na prikljčak PHONE se povezuje fiksni telefonski aparat ili baza bežičnog telefona Na prikljčak ADSL MODEM se povezuje Vaš ADSL uređaj Ako imate dva telefonska aparata, potreban Vam je DODATNI spliter Pod pretpostvakom da imate dodatni telefonski aparat u drugoj sobi, da biste sprečili prekidanje ADSL-a, potrebno je u drugoj sobi postaviti dodatni spliter pre telefonskog aparata. Ovako treba da izgleda šema povezivanja dodatnog telefonskog aparata na spliter.
Krećemo redom, od zidne telefonske utičnice:
Kabal koji ide iz utičnice, uključuje se na spliter u LINE Telefonski aparat se uključuje u PHONE na spliteru ADSL MODEM port na spliteru treba da ostane nepovezan. Ako se prekida ADSL konekcija probajte TEST POVEZIVANJE Ako vam se dešavaju prekidi internet konekcije (pucanje veze) ili totalni prekid interneta, možete da proverite nekoliko stvari. Za početak, u trenutku prekida pogledajete stanje DSL lamipice na modemu. Na nekim modemima se ta lampica zove ADSL.
Ako ta lampica počne da treperi, to je znak da je došlo do prekida DSL sinhronizacije – prekida DSL signala i da to uzrokuje prekid.
Ako ta lampica ne svetli, na modemu nema DSL signala i to je sigurno uzrok problema.
Pošto DSL signal dolazi preko telefonskog kabla sa DSLAM uređaja (telefonska centrala – Telekom Sribja) preko vaše kućne instalacije, splitera do modema, treba proveriti da nije neki problem kod Vas.
Ono što ne sme da se dešava u Vašoj kućnoj instalaciji je sledeće:
Ne smete imati kabal koji je oštećen, produžavan, zalepljen, koji se gazi. Kablove duže od 5m sa malim presekom žice treba izbegavati, pošto unose slabljenje Promena tropolne utičnice – „viljuške“. Umesto ovog tipa utičnice postaviti običnu „žabicu“. Ne sme biti povezan ni jedan uređaj pre splitera,
Evo i šeme TEST povezivanja. Ovako povežite modem na 10 minuta i obratite pažnju na DSL lampicu na modemu koja bi posle 30 sekundi trebala da se stabilizuje i da počne konstantno da svetli. Napomena da pri ovom testu nije neophodno da bude povezan PC na ADSL modem, pošto na ovaj način proveravamo da li na liniji ima DSL signala.
Telefonski kabal koji izlazi iz ADSL modema treba skinuti sa splitera iz rupice MODEM Taj kabal, koji izlazi iz ADSL modema, koji ste skinuli sa splitera, treba da se priključi direktno u zidnu telefonsku utičnicu. Ako imate priključen telefonski aparat na nekoj drugoj utičnici, privremeno ga isključite kako bi samo ADSL modem bio povezan Ovako povezano ostaviti 10-ak minuta Pogledajte da li se uključila lampica ADSL
Ako se DSL lampica uključila Internet bi treba da krene sa radom Povežite ponovo po pravilnoj šemi/zamenite telefonske kablove Ako internet ne radi, a modem ima sinhronizaciju, kontaktirajte ISP-a ili pomocu ovog uputstva probajte da podesite podesavanje............
Ako se DSL lampica nije uključila/treperi Zamenite telefonski kabal/probajte sa kraćim kablom Neispravan ADSL modem Kontaktirajte ISP-a, da se proveri sa Telekomom isporuka DSL signala na Vašu telefonsku liniju..
|